כשאורי לופליאנסקי הדליק חנוכייה שנבנתה מציוד רפואי

    שלמה בן יוסף 1 Comment on כשאורי לופליאנסקי הדליק חנוכייה שנבנתה מציוד רפואי
    13:56
    01.05.24
    יונתן שורק No Comments on מקומם: הגב' שילמה אלפי שקלים והחנות מתנערת מאחריות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חנוכייה מיוחדת שנבנתה מציוד רפואי ע"י מתנדבי בית המלאכה ביד שרה, הוענקה היום להוריה של דליה למקוס הי"ד, מתנדבת יד שרה שנהרגה בפיגוע בצומת גוש עציון לפני כחמישה שבועות, בדרכה למשמרת שלה בסניף יד שרה בתקוע.

    נשיא ומייסד יד שרה הרב אורי לופוליאנסקי היה עימם במעמד שביטא את אחדות החזון והנתינה במשפחת יד שרה כולה. כשהוא ניצב ליד החנוכייה אמר נשיא יד שרה:

    כאשר מסביב יהום הסער ויש רבים הדואגים לעצמם. שואלים את עצמם היכן אהיה. וכיצד אשרוד – עומדת פה משפחת יד שרה ושואלת בפי מתנדביה: מה עוד אוכל אני לעשות כדי לעזור. ואלה הדברים הכתובים בחנוכה. על הניסים שעשית לאבותינו בימים ההם וזמן הזה. והקב"ה עשה איתנו ניסים. ואנחנו לא נותרנו אדישים. לא עומדים מן הצד. אנחנו לא משכנו בכתפינו ואמרנו יש מדינה. יש מי שיעשה. יש מי שיעזור. אנחנו אמרנו שנדליק נר ונשאל כיצד אנחנו נרתמים איש למען רעהו.

    הוא הוסיף: "כשאנו רואים את הרוע של המחבלים כפי שבאה לידי ביטוי ברצח של דליה, אנחנו מהצד השני צריכים לעשות יותר מעשים טובים. משפחת למקוס היא משפחה איכפתיות ומיוחדת. נמשיך להפיץ את האור הטוב שיש בלב אנוש. בעזרת הטוב הזה יהיה לנו אור גדול, אור של ניסים ונפלאות, עזרה ואהבה בין איש לרעהו".

    נחום למקוס, אביה של דליה סיפר בהתרגשות: "לדליה היה חלום. היא רצתה שהציוד הרפואי יגיע ללקוח ולא שהוא יצטרך להגיע לסניף. היא התחילה לגייס בני נוער והם התנדבו להעביר ציוד לאנשים שלא יכלו להגיע לסניף. זו הצוואה שלה ואנחנו מקווים שזה יימשך לא רק בסניף בתקוע אלא בכל 105 סניפי יד שרה. לקחת את הטוב של יד שרה שנעשה בכל רחבי הארץ ולצעוד צעד אחד קטן נוסף".

    המשפחה שמעה במעמד קבלת החנוכייה בשיקומון כי מעל אלף פריטי ציוד נשלחו בימים אלה למשפחות הממתינות להם. בכירי יד שרה אמרו למשפחה: בקשתה של דליה היתה לצוואה המחייבת את כולנו להמשך עשייה למען רבים יותר – וביתר שאת.



    1 תגובות

    מיין תגובות